09173367285

شناوری در کسب و کار: رقص پول در مسیر سود
    
تعداد بازدید: 73
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1340/5/3

هیچ کسب و کاری بدون سود نمی چرخد. سود، موتور محرک هر تجارتی است که به آن جان می دهد و باعث رشد و شکوفایی آن می شود. اما در دنیای رقابتی امروز، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از دغدغه های اصلی صاحبان مشاغل به شمار می رود. چه بسا ایده های درخشانی که به دلیل کمبود نقدینگی در همان ابتدای مسیر با شکست مواجه شده اند. اما راه حلی وجود دارد که می تواند راه گشای این مشکل باشد و آن چیزی نیست جز "شناوری در کسب و کار".

شناوری در کسب و کار

 

رقص پول در مسیر سود

 

هیچ کسب و کاری بدون سود نمی چرخد. سود، موتور محرک هر تجارتی است که به آن جان می دهد و باعث رشد و شکوفایی آن می شود. اما در دنیای رقابتی امروز، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از دغدغه های اصلی صاحبان مشاغل به شمار می رود. چه بسا ایده های درخشانی که به دلیل کمبود نقدینگی در همان ابتدای مسیر با شکست مواجه شده اند. اما راه حلی وجود دارد که می تواند راه گشای این مشکل باشد و آن چیزی نیست جز "شناوری در کسب و کار".

 

 

حالا شاید بپرسید شناوری یعنی چه و چگونه می تواند به سودآوری ما کمک کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به زبانی ساده و کاربردی به رمز و رازهای این تکنیک قدرتمند در دنیای تجارت پی ببرید.

 

دنیای تجارت، تشنه نقدینگی

فرض کنید سرآشپز ماهری هستید که ایده های ناب و دستورالعمل های فوق العاده ای برای تهیه غذاهای لذیذ در سر دارید. اما آشپزخانه تان خالی از مواد اولیه است. هر چقدر هم که دستور العمل هایتان بی نظیر باشند، بدون مواد اولیه نمی توانید غذایی بپزید و مشتریانتان را راضی نگه دارید.

کسب و کار هم درست شبیه همان آشپزخانه است. برای اینکه بتوان چرخ تجارت را به گردش درآورد و به سودآوری رسید، نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش داریم. نقدینگی، حکم همان مواد اولیه را در آشپزخانه ما دارد. بدون آن، حتی درخشان ترین ایده ها هم روی زمین می مانند و هرگز به مرحله اجرا در نمی آیند.

متأسفانه، تأمین نقدینگی به خصوص در ابتدای راه اندازی کسب و کار، یکی از بزرگترین دغدغه های صاحبان مشاغل است. بسیاری از ایده های فوق العاده به دلیل کمبود سرمایه در همان ابتدای مسیر با شکست مواجه می شوند. تازه نفسان عرصه تجارت مجبورند بین رؤیاهایشان و واقعیت های تلخ مالی دست و پنجه نرم کنند. اما آیا راه حلی وجود ندارد؟

 

شناوری در کسب و کار، نجات دهنده ایده های درخشان

بگذارید خوشحال تان کنم! راه حلی وجود دارد که می تواند راه گشای مشکل کمبود نقدینگی باشد و آن چیزی نیست جز "شناوری در کسب و کار." اما شناوری دقیقا به چه معناست؟

تصور کنید قایقی را روی آب. این قایق بدون تکیه بر بستر رودخانه یا دریا، روی آب معلق مانده و حرکت می کند. شناوری در کسب و کار هم شبیه همین است. به این صورت که شما بدون اینکه سرمایه هنگفتی در ابتدای کار داشته باشید، می توانید با دریافت وجه از مشتری پیش از ارائه محصول نهایی، کسب و کارتان را راه اندازی کنید و آن را به حرکت درآورید.

حالا شاید با خودتان فکر کنید که چطور می شود از مشتری پول گرفت در حالی که هنوز محصولی به او تحویل نداده ایم؟ در بخش های بعدی، به طور مفصل در مورد روش های مختلف شناوری در کسب و کار صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چطور می توانید با خیالی آسوده، از این تکنیک قدرتمند برای رونق بخشیدن به تجارت خود استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

 

شناوری، کلید جادویی سودآوری

شناوری در کسب و کار فراتر از صرفاً حل مشکل کمبود نقدینگی است. این تکنیک قدرتمند می تواند به طور مستقیم، سودآوری شما را تحت تأثیر قرار دهد. چطور؟

فرض کنید برای راه اندازی کسب و کارتان به یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی نیاز دارید. با دریافت وام، کسب و کارتان را شروع می کنید اما خب، لطفاً فراموش نکنید که بازپرداخت اصل و سود این وام بر دوش شماست. این یعنی بخشی از درآمد آینده شما صرف پرداخت بدهی گذشته می شود.

اما با تکنیک شناوری، دیگر نیازی به دریافت وام های سنگین نخواهید داشت. شما با دریافت وجه از مشتری پیش از ارائه محصول، می توانید مواد اولیه را تهیه کنید، هزینه های تولید را بپردازید و در نهایت، محصول نهایی را با کیفیت مطلوب به دست مشتری برسانید. در این حالت، تمام درآمد حاصل از فروش، مستقیم به جیب شما سرازیر می شود و دیگر دغدغه بازپرداخت وام را نخواهید داشت.

بنابراین، شناوری در کسب و کار به شما این امکان را می دهد که ضمن حفظ استقلال مالی، چرخه تولید را به گردش درآورید، نقدینگی لازم را برای توسعه کسب و کارتان تأمین کنید و در نهایت، سود بیشتری را نصیب خود نمایید.

 

 شناوری، مناسب چه کسب و کارهایی است؟

حالا که با مفهوم کلی شناوری در کسب و کار آشنا شدید، شاید این سؤال برایتان مطرح شود که آیا این تکنیک برای همه کسب و کارها مناسب است؟

در واقع، شناوری یک استراتژی کارآمد برای طیف وسیعی از کسب و کارها به شمار می رود، به خصوص:

 

کسب و کارهای خدماتی: اگر صاحب یک کسب و کار خدماتی هستید، مثلاً در زمینه طراحی یا مشاوره فعالیت می کنید، می توانید بخشی از دستمزد خود را پیش از شروع پروژه از مشتری دریافت نمایید.

 

کسب و کارهای تولیدی کوچک: فرض کنید کارگاه تولیدی کوچکی دارید. با دریافت پیش پرداخت از مشتریان، می توانید مواد اولیه مورد نیاز برای تولید را خریداری کنید.

 

کسب و کارهای اینترنتی: پیش فروش محصولات و دریافت وجه پیش از موعد تحویل، یکی از روش های رایج شناوری در کسب و کارهای آنلاین است.

 

به طور کلی، شناوری می تواند راه نجات بسیاری از کسب و کارها، به خصوص کسب و کارهای نوپا باشد که با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند.

 

جمع بندی

همانطور که در این مقاله خواندید، شناوری در کسب و کار تکنیک قدرتمندی است که می تواند راه گشای مشکل کمبود نقدینگی باشد. با استفاده از این استراتژی، دیگر نیازی نیست روی وام های سنگین با بهره های بالا دست بگذارید و یا به دلیل کمبود سرمایه، ایده های ناب تان را به بایگانی ذهن بسپارید.

شناوری به شما این امکان را می دهد که ضمن حفظ استقلال مالی، کسب و کارتان را به حرکت درآورید، چرخه تولید را بچرخانید و در نهایت، سود بیشتری را کسب نمایید. اما به خاطر داشته باشید که شناوری اصولی دارد که رعایت آنها برای موفقیت ضروری است.

 

نگارنده: محمد مهدی منافی

 

کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک-کوچ توسعه فردی و کسب و کار-کوچ تخصصی فروش

 

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.