09173367285

با قیمت‌گذاری ترکیبی به جنگ انبار بروید! از شر کالاهای کم‌بازده خلاص شوید
    
تعداد بازدید: 93
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1340/4/9

احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام تمیز کردن انباری، با انبوهی از وسایلی روبرو شوید که دیگر استفاده‌ای ندارند. وسایلی که زمانی کاربردی بودند، اما حالا خاک می‌خورند و فضای گرانبهای خانه‌ی شما را اشغال کرده‌اند. شاید فکر کنید دور انداختن تنها راه حل است، اما صبر کنید! با کمی زیرکی و یک استراتژی هوشمندانه به نام «قیمت‌گذاری ترکیبی»، می‌توانید هم انباری مرتب و خلوت‌تری داشته باشید و هم به درآمدی قابل توجه برسید.

با قیمت‌گذاری ترکیبی به جنگ انبار بروید!

 

 از شر کالاهای کم‌بازده خلاص شوید

 

به انباری پر از اجناس بلااستفاده اعلام جنگ کنید!

احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام تمیز کردن انباری، با انبوهی از وسایلی روبرو شوید که دیگر استفاده‌ای ندارند. وسایلی که زمانی کاربردی بودند، اما حالا خاک می‌خورند و فضای گرانبهای خانه‌ی شما را اشغال کرده‌اند. شاید فکر کنید دور انداختن تنها راه حل است، اما صبر کنید! با کمی زیرکی و یک استراتژی هوشمندانه به نام «قیمت‌گذاری ترکیبی»، می‌توانید هم انباری مرتب و خلوت‌تری داشته باشید و هم به درآمدی قابل توجه برسید.

 

 

در این مقاله، با هم به دنیای «قیمت‌گذاری ترکیبی» برای فروش اجناس کم‌بازده‌ی انباری سفر می‌کنیم. قدم به قدم یاد می‌گیریم که چطور با این روش، هم به سود خوبی برسیم و هم به خریدار حس رضایت خاطر القا کنیم. پس اگر می‌خواهید با تیر خلاص به انباری شلوغ خود بزنید، با ما همراه باشید!

 

انباری پررمز و راز (با گنج‌های پنهان؟)

همه ماجرا از یک روز تمیزکاری ساده شروع می‌شود. سراغ انباری می‌رویم و ناگهان با دریایی از وسایل روبرو می‌شویم که انگار سال‌هاست آن‌ها را ندیده‌ایم. دستگاه آبمیوه‌گیری که زمانی نوبرانه بود و حالا صدایی جز زوزه نمی‌دهد. سرویس چینی مهمان که نقش و نگار زیبایش زیر غبار پنهان شده. شاید هم کلکسیونی از کتاب‌های درسی دوران دانشجویی که دیگر ورق نمی‌خورند.

اینجاست که احساس می‌کنیم انباری به مخزنی از اشیاء بلااستفاده تبدیل شده و فضای گرانبهای خانه را اشغال کرده است. اولین فکری که به ذهن اکثر ما می‌رسد دور انداختن است. اما آیا راه حل بهتری وجود ندارد؟ دور انداختن به معنی خداحافظی با پولی است که زمانی برای خرید این وسایل هزینه کرده‌ایم. از طرفی، انباری شلوغ و به‌هم ریخته نه تنها آرامش بصری را از بین می‌برد، بلکه باعث می‌شود وسایلی که واقعا نیاز داریم را به راحتی پیدا نکنیم. پس راه حل چیست؟

 

سلاح مخفی ما: قیمت‌گذاری ترکیبی

خوشبختانه، راه حلی هوشمندانه به نام «قیمت‌گذاری ترکیبی» وجود دارد که به کمک آن می‌توان با یک تیر چند نشان زد. فرض کنید می‌خواهید از شر همان دستگاه آبمیوه‌گیری قدیمی خلاص شوید. مطمئنا فروش تکی آن با قیمت بالا، خریداری را برایتان دشوار می‌کند. اما با «قیمت‌گذاری ترکیبی» می‌توانید آن را در کنار وسایل دیگری که کم استفاده هستند، به عنوان یک بسته‌ی ارزان‌تر به فروش برسانید. مثلا، دستگاه آبمیوه‌گیری را با یک ست ظروف غذاخوری یا چند جلد کتاب در یک اگهی قرار دهید و قیمتی پایین‌تر از مجموع قیمت تک تک اجناس برای آن در نظر بگیرید.

با این روش، چند اتفاق مثبت می‌افتد. اول اینکه، فروش اجناس کم‌بازده‌ی انباری با سرعت بیشتری انجام می‌شود. دوم اینکه، خریدار احساس می‌کند با خرید یکجا، تخفیف خوبی گرفته است و از طرفی، به وسایلی که شاید به تنهایی به آن‌ها علاقه‌ای نداشت، دسترسی پیدا کرده است. در نهایت، شما هم به فضایی خلوت‌تر در انباری و پولی که از فروش به دست می‌آورید، رسیده‌اید.

پس فراموش نکنید که با کمی خلاقیت و استفاده از «قیمت‌گذاری ترکیبی»، می‌توانید انباری خود را به گنجینه‌ای از فرصت‌های فروش تبدیل کنید. در بخش بعدی، به سراغ نکات کلیدی برای اجرای موفق این استراتژی خواهیم رفت.

 

رازهای موفقیت در قیمت‌گذاری ترکیبی

حالا که با سلاح مخفی خود یعنی «قیمت‌گذاری ترکیبی» آشنا شدیم، نوبت آن رسیده که رازهای موفقیت در به کارگیری این استراتژی را مرور کنیم. با رعایت نکات زیر، می‌توانید به بهترین شکل از شر اجناس کم‌بازده‌ی انباری خلاص شوید و به درآمد خوبی برسید:

هنر کنار هم چیدن: قانون اصلی این است که وسایلی را با هم بسته‌بندی کنید که از نظر کاربرد، مکمل هم باشند. مثلا، قابلمه و کفگیر را می‌توان کنار هم قرار داد. یا کتاب‌های رمان را می‌توان به صورت دسته‌بندی‌های موضوعی با هم به فروش رساند.

 

ایجاد حس ماجراجویی: هیچکس دوست ندارد فکر کند دارد جنس دست دوم می‌خرد. پس کمی خلاقیت به خرج دهید! برای بسته‌های ترکیبی خود اسم‌های بامزه بگذارید. مثلا، «بسته‌ی آشپزی نوستالژیک» که شامل آبمیوه‌گیری و چند جلد کتاب آشپزی قدیمی است.

 

تعیین قیمت هوشمندانه: فراموش نکنید که هدف نهایی، فروش سریع‌تر اجناس است. پس قیمت نهایی بسته‌ی ترکیبی را باید پایین‌تر از مجموع قیمت اجناس تکی در نظر بگیرید. اما حواس‌تان باشد، آنقدر پایین نگذارید که ضرر کنید!

 

عکس‌های وسوسه‌کننده: عکاسی حرفه‌ای و باکیفیت، نقش مهمی در جلب نظر خریدار دارد. از تمام زوایای بسته‌های ترکیبی خود عکس بگیرید تا خریدار بتواند اجناس داخل آن را به خوبی ببیند.

با رعایت این نکات ساده، می‌توانید به کمپین «به جنگ انباری بروید» با «قیمت‌گذاری ترکیبی» مسلح شوید و در مدت زمان کوتاهی، از شر اجناس کم‌بازده‌ی خود خلاص شوید و انباری خلوت‌تر و پولی بیشتری به دست آورید.

 

فراتر از انباری: دنیای فرصت‌های جدید

پیاده‌سازی «قیمت‌گذاری ترکیبی» فراتر از انباری و خلاص شدن از وسایل قدیمی کاربرد دارد. با کمی تغییر رویکرد، می‌توانید از این استراتژی برای فروش اجناس نو و دست اول نیز بهره ببرید. فرض کنید هنرمند هستید و تابلوهای نقاشی زیادی خلق کرده‌اید. می‌توانید چند اثر را باهم به عنوان یک «مجموعه‌ی هنری» و با تخفیف ویژه به فروش برسانید. یا اگر صاحب کسب و کار هستید، می‌توانید برای اجناس مرتبط باهم، پکیج‌های ترکیبی با قیمت مناسب در نظر بگیرید.

به طور کلی، «قیمت‌گذاری ترکیبی» به شما این امکان را می‌دهد تا فروش خود را افزایش دهید، فضای بیشتری را در انبار یا فروشگاه خود خالی کنید و مشتریان را با پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌تر جذب نمایید. پس خلاقیت به خرج دهید، استراتژی خود را بچینید و برای به دست آوردن سود بیشتر و انباری خلوت‌تر، آماده‌ی «جنگ با انباری» شوید!

 

نگارنده: محمد مهدی منافی

 

 کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک - کوچ توسعه فردی و کسب و کار - کوچ تخصصی فروش

 


 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.