09173367285

چگونه می‌توانم ارتباط بین انجام کارها و ارزش‌ها و اهدافم را پیدا کنم؟
    
تعداد بازدید: 328
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1340/8/20

برقراری ارتباط بین انجام کارها و ارزش‌ها و اهداف شخصی خود می‌تواند به شما در افزایش علاقه و انگیزه کمک کند.

چگونه می‌توانم ارتباط بین انجام کارها،

 

ارزش‌ها و اهدافم را پیدا کنم؟



برقراری ارتباط بین انجام کارها و ارزش‌ها و اهداف شخصی خود می‌تواند به شما در افزایش علاقه و انگیزه کمک کند.

 

 

در ذیل پنج مرحله برای پیدا کردن این ارتباط آورده شده است:

۱- تعیین ارزش‌ها و اهداف:
ابتدا، زمانی بگذارید تا ارزش‌ها و اهداف شخصی خود را شناسایی کنید. فکر کنید که برایتان چه چیزهایی مهم هستند و چه اهدافی در زندگی دارید. این می‌تواند شامل ارزش‌های موردعلاقه، مقصد حرفه‌ای، خانواده، روابط اجتماعی و سایر زمینه‌های زندگی شما باشد.



۲- تحلیل کارها:
 حالا نوبت به تحلیل کارها می‌رسد. بررسی کنید کارهایی که در حال حاضر انجام می‌دهید یا قصد دارید انجام دهید، چگونه با ارزش‌ها و اهداف شما مرتبط هستند. برای هر کار، فکر کنید که چگونه می‌تواند به رشد شما کمک کند، چه تأثیری در دیگران و جامعه دارد و چگونه با ارزش‌های شما سازگار است.



۳- شناسایی ارتباط:
با تحلیل کردن کارها و ارزش‌ها و اهدافتان، سعی کنید ارتباط‌ بین آنها را شناسایی کنید. بررسی کنید که چگونه هر کار به دستاوردهایتان نزدیک می‌شود، چه میزان به ارزش‌ها و اهدافتان مرتبط است و چگونه می‌تواند به تحقق آنها کمک کند. به عنوان مثال، اگر یکی از ارزش‌های شما سلامتی است، انجام فعالیت بدنی ممکن است به حفظ سلامتی کمک کند.



۴- تغییر نگرش:

ممکن است برخی از کارها در نگاه اول به نظر غیرمرتبط با ارزش‌ها و اهداف شما بیایند. در این مواقع، تلاش کنید نگرش خود را تغییر دهید و جنبه‌هایی از کار را که با ارزش‌ها و اهدافتان مرتبط هستند، بیابید. ممکن است بخشی از کار برای شما جذاب نباشد، اما درکنار آن بخش‌هایی باشد که با ارزش‌ها و اهدافتان سازگار هستند.



۵- بررسی تاثیرات:
 بررسی کنید که انجام کارها و رسیدن به اهداف و ارزش‌های شما چه تأثیری در زندگی شما خواهد داشت. بررسی کنید که آیا انجام این کارها به شما انگیزه و احساس رضایت می‌دهد و آیا می‌توانید از این تأثیرات برای افزایش ارتباط بین کارها و ارزش‌ها و اهدافتان استفاده کنید.

 

 به طور مداوم این فرآیند را تکرار کنید و بازخوردهای خود را بررسی کنید. ممکن است با گذشت زمان نیازها و ارزش‌ها و اهداف شما تغییر کنند، بنابراین مهم است که این ارتباط را بروزرسانی کنید و کارهایی که با ارزش‌ها و اهداف جدیدتان مطابقت دارند را شناسایی کنید.

 

نگارنده: محمد مهدی منافی

 کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک-کوچ توسعه فردی و کسب و کار-کوچ تخصصی فروش

 

 
 
 

 

 

 

از   1   رای
9

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.